Klacht

Een klacht, suggestie of opmerking?

Bij Zorgband Leie en Schelde staan onze gebruikers centraal. We dragen kwaliteit dan ook hoog in het vaandel. Om dit te kunnen blijven realiseren en omdat we het ook steeds beter willen doen, geven we jou de mogelijkheid om een klacht, suggestie of opmerking aan ons door te geven via onderstaand formulier op onze website.
Op deze manier streven we naar een kwaliteitsvolle ondersteuning van onze gebruikers bij het ouder worden.

Wie kan een klacht indienen?

Elke gebruiker (en/of familielid, mantelzorger) van Zorgband Leie en Schelde kan een klacht, suggestie of opmerking formuleren. 

Om welke redenen kan je een klacht indienen?

Over elke ontevredenheid van de hulp- en dienstverlening binnen alle diensten van Zorgband Leie en Schelde.

Bij wie kan je een klacht indienen?

Je kan met jouw klacht terecht bij de directe dienstverantwoordelijke en/of de directeur van de dienst waar je beroep op doet binnen Zorgband Leie en Schelde.

Wat als je niet tevreden bent met de klachtenbehandeling binnen de dienst?

Indien je van mening bent dat jouw klacht onbeantwoord blijft of wanneer je een klacht hebt die je liever niet op de dienst zelf bespreekt kan je je wenden tot de ombudsdienst.
Ombudsdienst is te bereiken per brief op het adres Salisburylaan 100, 9820 Merelbeke, via e-mail ombudsdienst@zorgband.be of telefonisch op het nummer 09 262 21 73.

Woonzorglijn

Heb je onvoldoende gehoor bij Zorgband Leie en Schelde dan kan je terecht bij de Woonzorglijn van de Vlaamse Overheid.

De Woonzorglijn geeft informatie en advies en behandelt klachten over residentiële ouderenzorgvoorzieningen. Bewoners van deze voorzieningen, thuiswonende ouderen, hun familie, vrienden of kennissen en ook het personeel kunnen bij de Woonzorglijn terecht met allerhande vragen en klachten over een woonzorgcentrum, een assistentiewoning, een centrum voor kortverblijf of een dagverzorgingscentrum. U kunt de Woonzorglijn bereiken via telefoon (elke werkdag van 9 tot 12 uur) of e-mail.

Woonzorglijn
woonzorglijn@vlaanderen.be
02 553 75 00
Ellipsgebouw
Koning Albert II laan 35 bus 33
1030 Schaarbeek

Klachtenformulier